Klanten leiden, begeleiden en verleiden: hoe schrijf je een landingspagina?

Slimme bedrijven hebben er eentje.

Sommige van mijn klanten hebben zulke goede landingspagina’s, dat ze er tonnen per jaar door verdienen.

Je leest het goed.

Omdat ze weten hoe je dat aanpakt.

Jouw klanten over de streep halen, dat is wat je doet op een landingspagina.

Zo, dat ze niet meer verder willen lezen.

Ze zitten klaar voor het scherm, met de pinpas in de hand.

Dat idee. Goed bezig. Zoiets is voor jou ook mogelijk.

Zorgen dat je je verhaal op orde hebt. Dat je je klant door en door kent.

Weten waar je klant van wakker ligt. Wat jouw klant in beweging krijgt.

Wat je klant nodig heeft om tot een beslissing te komen, die weg moet je tot in de puntjes verzorgen.

Dan neem je je klant mee, aan de hand.

Ze vinden het fijn als je de leiding neemt. Zeggen ze niet, is wel zo.

Kijk maar naar je eigen online shopping gedrag.

Eén ding moet je niet doen: je klanten onderschatten. Dat voelen ze.

Zie een landingspagina als de winkelroute bij de IKEA.

Dankzij die route weet je de weg, in die enorme winkel.

Het komt niet in je op om een andere route te nemen.

Vraag het een succesvolle webdesigner, die zal zeggen: geef je bezoeker geen ruimte om na te denken.

Dankzij een goede route komt je bezoeker op het idee om iets te kopen — ook al was je het niet van plan.

Je helpt je klanten met een goede landingspagina

Door belangrijke vragen te beantwoorden. Bezwaren en ruis weg te nemen. Je laat anderen vertellen hoe ze het hebben ervaren.

Tot je nieuwe klant er klaar voor is.

Ben jij klaar voor een betere landingspagina? Je weet me te vinden.