SEO, de olympische sport om te scoren voor Google

Sommigen noemen het doodsteek van het Internet, dat SEO.

Daardoor is niemand meer bezig met de bezoekers, maar hard aan het werk om bij Google in de smaak te vallen.

Laten we beginnen met de vraag: wat is SEO?

Wat is toch die zoekmachineoptimalisatie waar online marketeers het steeds over hebben?

(Ik plaats hier een linkje, dat is nodig voor SEO. Kom ik later op terug)

Optimaliseren is alles doen wat je kan, om de zoekmachines te behagen.

De waarheid is, en dat zeg ik na honderden klanten, dat er bij 9 van de 10 websites nog héél veel te verbeteren valt.

SEO moet je zien als een tuin, die je één keer goed aanlegt en daarna een beetje moet bijhouden. En waar nodig, af en toe bijsturen.

Tekstschrijvers die niet precies weten wat SEO is, en hoe je het toepast, zijn er ook.

Sterker nog.

Op weinig gebieden wordt zoveel gebakken lucht verkocht als met SEO.

Keiharde garanties geven, dat je binnen een paar weken op de eerste pagina van Google komt, kan niet zomaar. Zeker niet op korte termijn.

Daarom is het wél geschikt voor bedrijven met een lange adem.

Goeie optimalisatie is het gevolg van een geïntegreerde aanpak. Strategie, onderzoek, techniek, content.

Die onderdelen werken allemaal samen. Jouw website is zo sterk als je zwakste schakel.

Tijd voor een check? Een heldere blik? Ik hoor je graag.